Tips Cegah Sakit Jantung Dari Pakar Cardiologist

  • Wednesday, May 11, 2016
  • By efie muhamad
  • 0 Comments


Saya tertarik untuk share benda ni...

Sebabnya, saya sendiri tergolong dalam golongan yang berisiko tinggi untuk terkena serangan pembunuh senyap ni, memandangkan arwah ayah dan abang saya juga meninggal akibat serangan jantung.. Abang saya yang lagi sorang pun pernah menjalani pembedahan bypass jantung, 16 tahun yang lepas...

So, taknak saya pun turut alami jugak.. moga-moga dijauhkan...

Sebab tu saya share kat sini, sebagai peringatan untuk saya, dan juga mereka-mereka yang turut berisiko tinggi seperti saya..







Yang saya tengah buat...


1. Kurangkan gula - saya guna stevia sebagai pengganti gula.. Tepung putih - mmm saya jarang buat kuih sekarang sebab kuih kebanyakannya guna gula, so automatically penggunaan tepung putih pun kurang

2. Saya amalkan OmegaGuard Shaklee sebagai sumber Omega 3.

3. Ok, kena aim untuk beli air-fryer lepas ni.. by the time being, kita lebihkan masakan secara kukus, rebus dan bakar

4. Magnesium - ada dalam Ostematrix Shaklee. Saya memang amek setiap hari. Eh, tapi sayur hijau pun setiap hari saya makan tau, nak-nak lagi musim saya tengah ber"Eat Clean" ni..

5. Saya amek Jus Delima Gulsan...sedapppp....

6. Yang ni belum amal.. tapi saya tau OmegaGuard & Vivix yang saya makan tu jugak boleh repair salur darah pada jantung

7. Cayenne saya guna dalam masakan, sebagai perencah

8. Green tea - memang minum

9. Teman anak-anak main je petang-petang.. nak kena jalan pusing taman pulak ni nampak gayanya lepas ni.. Diorang naik beskal, saya jalan tolak Asyfa.... Best2...

Jom kita amalkan gaya hidup sihat jom...


Boleh hubungi saya untuk konsultansi juga tempahan.

 Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu : Efie Muhamad 
(Shaklee ID 869620)
qayyumqaisa@gmail.com (e-mail)

Efie Muhamad (facebook)

You Might Also Like

0 comments