Kisah Ajlaa & dan Asthma

  • Sunday, November 09, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Bulan ni bulan promosi Omega Guard kan..

Saya ni, bila cerita pasal Omega je mesti saya teringatkan kisah Ajlaa' Qaisa, anak dara saya yang sekarang dah nak masuk 4 tahun tu..

Masa Ajlaa' umur 8 bulan, first time diwadkan gara2 Bronchitis dan Pneumonia.. huhu sedih sangat kan sebagai ibu.. anak masih lagi sangat kecik, tak sanggup tengok dia kena nebulizer setiap 4 jam sekali.. bukan setakat tu, setiap hari kena amek darah lak tu.. huhuhu..

Lepas 5 ke 6 hari alhamdulillah boleh discharge.. tapi gembira kami tak lama, sebulan lepas tu diwadkan balik atas masalah yg sama.. lepas beberapa hari, doktor bagi keluar dan sambung makan antibiotik kat rumah.. yang ni pun masalah jugak, sebab dia suuuuusahhhhh sangat nak makan ubat.. huhuhu.. dahla bila start antibiotik memang kena habiskan, kan.. fuhhhh, memang mencabar!


Ajlaa' masa kena warded dulu... si bam bam saya...


Photo cover majalah PAMA tu nak macam Ajlaa' kan? Especially tang rambut tu..heheh

Kisah sedih ni, bagaimanapun dah lama tak berulang.. Alhamdulillah, asthma dia telah pun dapat dikawal... 

Bagaimana?

Jom baca...


Omega Guard Shaklee Membantu Mengawal Serangan Asthma


Kisah dia dan OmegaGuard bermula secara tak sengaja.. taktau pun dia boleh telan omega tu, tak pernah bagi try... under-estimate anak kecik saya masa tu.. huhuhu...

Dia berhingusan dah sebulan lebih (masa tu umur dia stahun lebih).. tapi saya tak bagi ubat pun.,. sebab bagi saya, kalo setakat selesema biasa tu, tak perlu ubat kot.. cukup lap dengan tisu je heheh...

Nak dijadikan cerita, dia nampak saya makan Omega masa tu, terus dia mintak.. saya pun bagi la sebijik.. terus tergamam saya, dia gigit kunyah2 dan telan macam cekelat je... hohohoho... and guess what, lepas je hari tu, hingus dia makin kering.. subhanallah, dengan izin Allah jua...

Sejak tu la, saya konsisten bagi dia Omega Guard.. dan sejak tu la, dia tak pernah lagi diwadkan sebab asthma.. alhamdulillah, dengan izin Allah...

Sekarang ni pun, saya still bagi lagi dia Omega Guard.. tapi semenjak2 dah besar dan tau memilih ni, dia lebih suka Nutriferon.. rasa nutriferon kan lagi sedap.. hehehe... tapi ada jugakla time dia mintak nak makan Omega, especially bila dia nampak saya makan Omega time tu...


Ajlaa' skarang dah besar... nak masuk 4 tahun dah...
Masa ni suruh dia senyum paling cantik.....gitu rupanya...hahahahah

Ibu-ibu yang ada anak kena bronchitis ataupun asthma, saya sangat sangat sarankan cuba OmegaGuard.. memang kena ikhtiar.. tak sanggup tengok anak menggelupur asyik kena neb..huhuhu...

Bulan ni bulan promosi Omega Guard..

Jadi, masa ni merupakan masa terbaik untuk kita cuba ikhtiar dengan Omega Guard Shaklee..

Apa kata order sekarang?

Efie Muhamad
019-9890707


 

You Might Also Like

0 comments