2 Hari Bersama Cinta Hati

  • Thursday, November 06, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Cinta hati saya, semestinya keluarga saya..

Saya ni merupakan anak bongsu dalam keluarga.. yang lebih special, jarak usia saya yg jauh membuatkan saya seperti anak kepada adik beradik saya, bukan sebagai adik dah.. hehe.. best kan..  

Saya mempunyai 6 beradik..


 Kakak sulung (62 tahun)
Abang no 2 (dah meninggal 14 tahun lepas, kalo masih ada usianya dah 59 tahun)
Abang no 3 (56 tahun)
Abang no 4 (53 tahun)
Kakak no 5 (50 tahun)
Saya (baru 32 tahun)

Haaaa unik kan.. bestnya jadi saya..ehehheh



Ni mak saya... dahpun berusia 76 tahun.. Alhamdulillah, masih lagi sihat walaupun memang ada penyakit2 kronik seperti darah tinggi tapi masih lagi sihat untuk ikut anak-anak ke mana-mana...

Weekend aritu, kami 5 beradik bersama mak ( ayah saya dh meninggal 28 tahun lepas) ke KL.. tujuan utamanya nak hantar anak tunggal abang saya yg no 3 tu, Alyani, masuk ke Darul Quran Kuala Kubu Bharu.. sebenarnya ni dah masuk sem ke 2 Yani kt sana.. tapi memandangkan masa mula2 nak masuk bulan 5 aritu secara on d spot, so memang tak berhantar la.. jadi kali ni abang saya ajak kami adik beradik hantar Yani ke sana.. semua perbelanjaan termasuk pengangkutan, penginapan dan makanan ditanggung.. hehehe..


Saya dan Yani.. Ramai yang sering tertukar antara kami berdua.. Sama ke?

Kami bertolak petang dalam pukul 5.30.. sampai KL pukul 2 pagi.. malam tu kami tidur rumah anak kakak yang no 5 di Banjaria Court di Batu Caves tu..

Tengahari esoknya barulah bertolak ke Kuala Kubu Bharu.. kat KKB kami menginap di Homestay IKBN.. tempat selesa denfmgan sewa yang saaangat murah.. RM60 je tau.. sape2 yang ada plan nak ke KKB saya syorkan sangat menginap di sini..

Ada playground untuk anak2 main...
Ada swimming pool untuk mandi..
Ada disediakan tempat utk BBQ sekiranya berhajat..



Pendek kata memang best!

Tapi kami cuma menginap 1 malam je..

Tengahari Sabtu dalam pukul 12 kami dah bertolak balik Kelantan.. sebabnya malam tu nak tengok bola JDT VS PAHANG.. lagipun ammar & ajlaa' exam ari ahad tu.. hihi.. exam tanpa study pun.. harap2 bleh jawabla budak berdua tu..

Weekend ni nak ke Alor Setar & Penang pulak.. kali ni trip bersama family mertua pulak.. hehe jalan sakan... Nanti saya kongsi dalam entry lain... ok... ;-)

Oh ya, saya merupakan pengedar Shaklee... Bekerja dari rumah je.. Sebab tu takde masalah nak join family trip ke mana-mana.. Sendiri apply cuti, sendiri lulus cuti... eheheh....

Nak join jadi pengedar Shaklee ke (cari income) , nak order Shaklee ke boleh contact saya...

Efie Muhamad (ID: 869620)
019-9890707



You Might Also Like

0 comments