Wajib Try Ni!! Resepi Aiskrim Mealshakes & Vanilla

  • Tuesday, April 22, 2014
  • By efie muhamad
  • 2 Comments

Pagi ni tiba-tiba terbaca 1 resepi yang best!
 Aiskrim!!!! 
Yeayyyy....

Anak-anak saya memang suka makan aiskrim. Maklumlaaa budak-budak kan. Masalahnya bukan setakat anak-anak suka, tapi saya pun sama.. Ehehehe.. Cuma saya suka aiskrim coklat.. Tapi vanilla pun boleh laaa... Layannnnn... Nanti kita pandai-pandailah modify kan? Eheheh...

Resepi ni saya ambil dari Page Afna Health & Beauty


Bahan-bahan

1tin susu cair
1/2 tin susu pekat (jika tak suka manis boleh kurangkan)
1 sudu besar ovelett
1 sudu teh esen vanilla


Cara-caranya

Pukul sampai kembang (dlm 20minit). Dah kembang boleh add on :

1 sudu esp
1 sudu mealshake
8-10bj strawberi (potong dadu. Simpan sikit utk hiasan atas)

Pukul lagi dalam 5 minit. Pastu boleh la isi masuk bekas. Buat layer by layer. Layer dgn sirap choc & sirap strawberry.

Dah siap, dan boleh dikeraskan.


Bestnyaaaa.... Slurrppppp...


Dijamin sedap dan menjadi kegemaran anak2 dan seisi keluarga..

*boleh cuba gantikan strawberry n choc ni dengan biskut oreo

Selamat mencuba!!!


Ingin mencuba Mealshakes & ESP Shaklee???

Boleh call saya sekarang!!
iR Efie Muhamad 
ID Shaklee: 869620
019-9890707

You Might Also Like

2 comments

  1. cam best ni..tapi tak penah buat lagi. kena g cari la ovelett ni. mmg bahan wajib utk wat aiskrim eh?

    ReplyDelete