Tips Kuruskan Badan: Amalkan 2 Tips Ini Pasti Berkesan!

  • Tuesday, February 18, 2014
  • By efie muhamad
  • 2 Comments

Lama saya tak update tentang misi kurus 2014 saya. Hehehehe...

Tapi diam-diam ubi berisi tau, bukan  diam-diam cangkul berkarat. Haaa nanti saya cerita...

Nak kurus, semestinya kita bukan setakat mengharapkan jasa baik suplemen sahaja untuk membakar lemak-lemak badan yang diternak sejak sekian lama, namun memerlukan usaha yang lebih dari itu.

Pertama, KENA JAGA MAKAN

Kena tau berapa jumlah kalori yang dibenarkan untuk kita ambil setiap hari. Kalau tak tau cara nak kira kalori macamana, boleh tengok di sini. Penting tau untuk kita tau berapa kalori yang boleh kita ambil setiap hari. Katalah 1500kcal je, tengok2 kita bedal 2000 kcal memang la tak kurus-kurus la kan. Heheheh...

Kedua, KENA EXERCISE

Haaaa ni yang saya maksudkan diam-diam ubi berisi tu. Hehehe... Semalam saya dah sign up untuk join kelas aerobik di Bodypower di Berek 12, Kota Bharu.. So, hari ni merupakan hari kedua saya beraerobik di sana. Best. Berpeluh-peluh tak payah cakap lah. Rasa teruja bila pikir 'wahhhhh lemak-lemakku sedang dibakar dengan hebat! Nyah kau!!!'... Hehehehe...

Kelas Aerobik saya
Best kan kalo dapat body macam cikgu aerobik saya tu
Ni jadual kelas.. Saya join 3 hari seminggu

Alhamdulillah, bila dah mula bersenam ni, badan pun rasa segar. Takdela lemau-lemau je. Rasa fresh, oksigen sampai ke otak. Heheheh...

Sebenarnya, tujuan saya join kelas aerobik ni bukanlah semata-mata untuk kurus, tapi yang lebih penting untuk dapatkan badan yang sihat. Tak guna kan, kalau kurus tapi sakit macam-macam singgah. Nauzubillah..

Pagi-pagi, sebelum ke kelas, saya breakfast dulu dengan CINCH COKLAT + ESP. Marvellous!!! Sedap sungguh. Badan rasa sedang-sedang. Takdela kenyang sangat sampai takleh nak melompat masa kelas, tapi takdela lemah sampai tak larat jugak nak melompat.. Waaaa memang best lah!

Breakfast macam dulu-dulu dengan nasi lemak ke nasi berlauk ke (orang Kelantan katakan, memang takleh lari dari nasi berlauklaaa) memang takde dahla. Even mihun goreng yang saya goreng untuk anak makan sebelum pergi sekolah pun saya tak jamah. Goreng cukup2 sepinggan je untuk budak berdua tu. Heheheh...

Then, saya bawak bekal 1 botol PERFORMANCE DRINK untuk saya minum semasa kelas, juga sebotol air masak. Penting ya, untuk elakkan badan kita terhidrat. Lagipun memang berpeluh-peluh, basah kuyup macam mandi kan.. Best betul!

Teman baik misi kurus saya... heheheh
 
Ni pun teman baik saya jugak.. 3 liter air setiap hari is a MUST!

Nak kurus, memang kena KONSISTEN AMALKAN 2 TIPS ni. Insya Allah, bila amalkan ni beberapa bulan je, kita memang boleh kurus.

Korang doakanla saya konsisten ye. Ya lah, kita pn manusia kan, mudah lalai serta lupa. Tambah-tambah jenis macam saya ni, agak pantang menolak makanan. Kikikiki... Korang doakan ye... Hehehhe....
-------------------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)




You Might Also Like

2 comments

  1. go kak efie go..boleh kurus punya insyaAllah..sama-sama kita nyahkan lemak2 degil daripada badan kita ni

    ReplyDelete
  2. cayala kak efi...lama x jmp ...nk mnuntut ilmu jgk...hehe...kalo x kn g keje tringin nk join class tu..huhu

    ReplyDelete