Friday, 24 May 2013

Amalan Terbaik Semasa Hamil

TAHNIAH, ANDA MENGANDUNG!!




Mengandung merupakan satu anugerah dari Allah, yang tidak ternilai buat setiap pasangan suami isteri. Berita kehamilan seharusnya disambut dengan memanjatkan seribu kesyukuran, dan berusahalah menjaga kandungan dengan sebaiknya.

Bagi mereka yang baru merancang untuk hamil, pastikan kita menjadi ibu yang bijak dan mempunyai pengetahuan yang cukup sebagai persediaan sebelum menempuh masa menjadi seorang ibu yang sebenarnya. Dan, sebaik-baik ilmu adalah pengalaman dan amalan. Justeru, banyakkan bertanya kepada mereka yang lebih berpengalaman dari kita samada mengenai amalan yang harus dilakukan semasa hamil, semasa berpantang, cara mendidik anak dan segala ilmu keibubapaan yang lain.

Seawal mengandung, banyakkanlah amalan yang dianjurkan dalam Islam seperti membaca Al-Quran, berzikir dan bersolat hajat. Amalkan pemakanan yang baik dan bersih serta halal lagi suci. Ingatlah, apa yang kita makan akan sampai kepada bayi kita dan mengalir dalam darah dagingnya. Suami pula perlu memastikan makanan yang dimakan oleh isteri adalah daripada sumber yang bersih dan halal, juga berkhasiat.

Antara surah-surah yang menjadi saranan untuk amalan sepanjang tempoh kehamilan adalah seperti berikut.

Surah Yusuf - untuk anak yang cantik rupa dan akhlak
• Surah Luqman – untuk anak yang cerdik
• Surah Yaasin – untuk anak yang teguh hati dan tidak terpengaruh dengan maksiat
• Surah Maryam – untuk memudahkan bersalin
• Surah al-Hujurat – untuk membanyakkan susu ibu dan sebagainya.

Namun, janganlah cukup hanya dengan amalkan surah-surah ini semata-mata. Sebaiknya, bacalah keseluruhan Al-Quran, sebaiknya sempat dikhatamkan semasa hamil. Surah-surah di atas jadikan kelaziman.

Pada waktu begini, jauhi atau buangkan terus amalan negatif seperti menghisap rokok, minum minuman keras (minuman keras adalah haram bagi Muslim) atau tidur lewat malam. Waktu mengandung adalah waktu yang baik untuk menyusun semula kehidupan kita demi bayi kita yang bakal lahir.

Ramai yang tidak menyedari, tetapi peranan bapa sangat penting pada waktu-waktu yang adakalanya sukar ini. Waktu tiga bulan pertama, merupakan detik paling sukar bagi kebanyakan ibu hami . Alhamdulillah, saya tidak melalui pengalaman ini. Tiada alahan, tiada muntah (boleh dikira dengan jari) hanya loya-loya ringan, dan melalui tempoh kehamilan sama seperti orang yang tidak hamil. Cuma mungkin kerap penat. Itu sahaja. Maka ibu-ibu yang tabah menghadapinya sememangnya seorang ibu yang hebat. Jadi, perubahan mood, perubahan selera, loya dan muntah, ditambah pula dengan bebanan dan tekanan kerja benar-benar menguji kesabaran, bukan saja kepada sang ibu, juga sang suami. Maka, dorongan, kasih sayang dan kefahaman amat diharapkan pada waktu-waktu begini.

Selamat menjalani waktu-waktu yang indah sebagai seorang ibu. Bersyukurlah dengan kurniaan Ilahi. lalui waktu mengandung dengan penuh kesabaran dan keimanan. Semoga bakal dikurniai cahayamata yang soleh dan solehah.



 Testimoni SET HAMIL SHAKLEE 

❤ Tak penat walaupun berpuasa semasa hamil ❤ 


Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni...


 Testimoni SET PANTANG SHAKLEE 

❤ Tiada lagi sembelit yang menyeksakan semasa pantang ❤ 


Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah?


Testimoni SET MENYUSU SHAKLEE UNTUK ANAK

 PRAMATANG
 
❤ Susu meriah, bekalan untuk anak dalam NICU ❤ 


Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT?

..........................................................................................................
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

Sunday, 19 May 2013

Shaklee Collagen Powder: Bahan Utama Bahan Rahsia

Sedar tak sedar, dah hampir setahun Shaklee Collagen Powder dilancarkan di Malaysia. Cepat sungguh masa berlalu.

Sepanjang tempoh itu, saya percaya dah beribu-ribu pengguna Shaklee Collagen Powder, mendapat manfaat dari kebaikan Shaklee Collagen Powder. Dah beratus-ratus testimonial terhasil, 'akibat dari kegembiraan' para pengguna yang sangat berpuas hati dengan kesan langsung mereka perolehi dari serbuk ini.

Bagi yang masih belum mengetahui apakah bahan-bahan ajaib yang terdapat dalam serbuk ajaib kolagen Shaklee itu, jom baca kat bawah ni. tak kenal maka tak cinta kan...

Ramuan Utama Shaklee Collagen Powder

 

1. Kolagen dari Sisik Ikan Merah 
Sisik ikan merah adalah sumber kolagen terbaik. Merupakan ikan laut dalam, kurang pencemaran , tahan lasak dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan lain.

2. Ekstrak biji Camellia Japonica
Biji Camellia Japonica, terdiri daripada asid oleik yang dapat melembapkan kulit secara hebat, juga merupakan antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3. Ekstrak Pfaffia
Juga dikenali sebagai Ginseng Brazil, bilamana bergabung dengan ekstrak bii Camellia Japonica akan membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Asid ini memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

4. Elastin dari Kolagen Ikan
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel dan tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik.

5. Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B meningkatkan metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen.

6. Ekstrak Kekerang
Glukosamin ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobacillus Acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula usus yang sihat, yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Berdasarkan segala kebaikan-kebaikan di atas, adakah sanggup lagi anda mengatakan Shaklee Collagen Powder adalah mahal?? Tepuk dada, jentik pipi melantun tak? Ahaks.... Kalau tak melantun, memang sah kena ambil Shaklee Collagen Powder...

 



..........................................................................................................
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)



Shaklee Collagen Powder: Rahsia Kulit Cantik dan Halus, Tulang Tidak Rapuh

Semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin mengendur. namun, usia bukanlah merupakan satu-satunya faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan lain-lain.

Shaklee Collagen Powder; membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut.

Tampak Lebih Muda

~ Kolagen membantu menguatkan dan merangsang pertumbuhan semula rambut
~ Kuku menjadi lebih kuat dan mengekalkan warna yang sihat
~ Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik, juga membantu mengurangkan parut
~ Membantu menghilangkan tanda penuaan.

Rasa Lebih Muda

~ Kolagen adalah penting untuk tulang, seperti juga kepentingan kalsium terhadap tulang. Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan menjaid rapuh.
~ Kolagen membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi
~ Mengekalkan otot mata supaya kekal anjal


Bagaimana Shaklee Collagen Powder Mempunyai Begitu Banyak Fungsi Yang Bagus?


Tiada rahsia lain. Hanyalah disebabkan ramuan rahsianya yang TERBAIK. Boleh tengok disini, untuk ramuan rahsia Shaklee Collagen Powder.....

..........................................................................................................
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

Saturday, 18 May 2013

Awasi Penyakit Berbahaya Kaum Wanita

Tubuh wanita, merupakan sarang bagi penyakit. Satu istilah yang memang biasa saya dengar, sejak dahulu.

Cara hidup masa kini sememangnya merupakan penyumbang terbesar dalam kesihatan seseorang. Sebagai seorang wanita, apatah lagi yang berkerjaya (juga tidak terkecuali mereka yang bekerja dari rumah, hatta seorang surirumah), turut mengalami gaya hidup yang tidak sihat. Masa makan yang tidak teratur, pemakanan yang tidak seimbang, tiada masa atau terlalu letih untuk bersenam juga tekanan yang dihadapi di tempat kerja ataupun di rumah merupakan faktor terbesar sumbangnya cara hidup wanita kini.Belum lagi diambil kira bebanan kewangan juga tekanan perasaan saat menghadapi kesesakan jalan raya.

Hakikatnya, kehidupan seorang wanita itu boleh digambarkan sebagaimana gambar di bawah. Lucu, tapi benar.



Risiko Penyakit Wanita Moden


Serangan Jantung dan Strok
Merupakan pembunuh wanita no 1 di Malaysia. Kajian menunjukkan kadar peningkatan penghidap penyakit jantung meningkat sehingga 135%, dari tahun 1990-2005.

Diabetes
1:8 wanita di Malaysia merupakan pengidap diabetes. Ini bukan satu perkara yang pelik, memandangkan  Malaysia merupakan negara ke 8 di dunia, dan ke 4 di Asia dari segi penggunaan gula yang tertinggi.


Barah

Payudara ~ 1:20 wanita Malaysia merupakan pesakit barah payudara. Peluang untuk hidup bila dijangkiti barah, hanyalah 43.5%.

Serviks ~ risiko tinggi bagi mereka yang berusia 40-50 tahun. Kebanyakannya tidak menunjukkan tanda pada peringkat awal. hanya menunjukkan gejala-gejala berikut, pada peringkat yang teruk.
  • berdarah (bukan oada waktu haid
  • keputihan yang banyak
  • sakit pinggang / pinggul
  • sakit ketika melakukan hubungan kelamin

Senggugut / Menopous / Putus Haid
Menyebabkan kehilangan kalsium dengan banyak, juga menyebabkan pertambahan berat badan

Osteoporosis
40% wanita berusia 30 ke atas, berisiko tinggi untuk menghidapi osteoporosis. Kalsium hilang dari badan dengan banyak, terutamanya semasa haid, hamil dan menyusukan.

Kesan Penuaan
Wanita mudah tampak lebih berusia dari lelaki, hasil dari kehilangan nutrien yang banyak dari tubuh samada semasa haid, semasa hamil dan menyusukan. Kesan yang mudah kita nampak, kuku menadi rapuh, kulit kusam dan kering juga berkedut.

Berdasarkan banyak faktor di atas, saya pasti anda telah memilih untuk mula menitikberatkan penjagaan kesihatan wanita. Bersama suplemen Shaklee, yang pastinya SELAMAT, BERKESAN, TIADA KESAN BURUK anda sememangnya telah membuat pilihan yang bijak.

Bertindaklah segera, sebelum keadaan menjadi parah!

suplemen untuk wanita

 ..........................................................................................................
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

Friday, 17 May 2013

GLA Shaklee: Rahsia Kesuburan Wanita

Evening Primerose Oil (EPO)!

Ya, ramai yang mengenali EPO, tapi kurang mengenali GLA. Perbezaan keduanya?


Kebanyakan GLA (gamma-linoleic acid) yang tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primerose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari bunga borage yang mengandungi lebih dari 2x ganda GLA dalam EPO. Borage juga lebih 3x ganda dari segi bioavailabiliti dan 3x lebih berkesan dari EPO.

Boleh lihat disini, untuk keterangan lanjut.


Fungsi GLA dalam meningkatkan kesuburan wanita

  •  Mengawal selia estrogen dan testosteron ~ GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara, membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.
  •  Melambatkan menopous ~ Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, mengetatkan uterus
  • Mengurangkan kesakitan senggugut ~  apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu.
  • Membantu proses kehamilan ~ GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada peluang sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.

EPO shaklee

Usah bertangguh lagi. Lakukan sesuatu untuk tingkatkan tahap kesuburan anda. Makin lama menunggu, mekin bertambah usia, makin berkurangan tahap kesuburan. Buatlah keputusan sekarang, demi masa depan anda!

Berikhtiarlah sebelum TERLAMBAT!!
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)


Friday, 10 May 2013

Vitamin Shaklee Untuk Kulit Cantik

Kulit cantik, memang merupakan idaman setiap orang, perempuan juga lelaki. Masing-masing memang mementingkan kecantikan kulit. Tak guna ada rupa paras yang menarik, tapi kulit kusam, kering dan tak bermaya kan?

Selain dari penjagaan luaran ~ membersihkan muka guna pencuci, bermasker bagai juga bermekap bagi mereka yang gemarkannya, penjagaan dalaman bagi saya adalah jauh lebih penting. Kata orang, seri dari dalam itu lebih kekal lama, dan juga lebih semulajadi.

American Academy of Dermatology (AAD) telah membuat kajian tentang kegunaan vitamin E dan Vitamin C dalam bidang kecantikan kulit.
Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri
Bukan itu saja, malah anda akan rasa lebih sihat dan bertenaga kerana gabungan vita C dan Vita E merupakan antioksidan yang hebat untuk melawan radikal bebas dalam tubuh kita. B Complex pula menukarkan makanan kepada tenaga, menjadikan kita lebih bertenaga selepas makan.



Pesanlah set kulit cantik anda hari ini juga!!

--------------------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.


Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)


Doa Mudah Hamil Menurut Islam

Entry kali ini khas buat pembaca-pembaca blog saya beragama Islam.

Sebagai seorang Muslim, kita dituntut untk sentiasa berdoa, memohon pada Allah atas segala apa yang kita kehendaki kan. Doa semoga diampunkan dosa, doa dimurahkan rezeki, doa dipermudahkan segala urusan dan banyak lagi kan

Untuk kali ini, saya ingin berkongsi doa mudah hamil. Semoga segala usaha dan ikhtiar kita ini akan membuahkan hasil. Insya Allah..





--------------------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.



Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

Wednesday, 8 May 2013

Kenapa Vivix Shakle Begitu Hebat?

Kehebatan Vivix Shaklee memang tiada siapa yang boleh pertikaikan. Berasaskan ramuan semulajadi yang terpilih, Vivix merupakan satu penemuan revolusionari dalam anti-penuaan pada tahap sellular.

Jom kita kenali kehebatan Vivix Shaklee melalui ramuannya...

ramuan vivix shaklee
Anggur Muscadine


Merupakan satu-satunya anggur yang mempunyai lebih daripada satu kromosom (20 kromosom) yang mana atas keunikan ini ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh. Saiz anggur muscadine ini adalah sebesar bola golf (waahhhh besarnya). Juga keunikannya itu menyebabkan ianya mempunyai lebih banyak polifenol dan resveratrol jika dibandingkan dengan anggur biasa yang lain. Ia juga mengandungi asid ellagik yang berkepekatan tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai dalam anggur lain dan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, antivirus dan antibakteria.

ramuan vivix
Purple Carrot
Merupakan sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytokimia.Juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang begitu tinggi. Asid klorogenik yang terdapat dalam kebanyakan carrot pula bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi. Sejak kebelakangan ini, kajian menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

ramuan vivix
Elderberry
Satu daripada manfaat elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu, terutama sekali influenza B. Berry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. Elderberry juga kaya dengan sebatian anthocyanins yang memberi kesan anti radang. Dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza. Elderberry kaya dengan vitamin A, B dan C dan nutrien2 lain. Berkesan melawan jangkitan yis, asthma, batuk, sesak dada dan diabetes. Dapat merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidasi kolestrol LDL. Kesimpulannya, elderberry dapat memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung, termasuk strok dan serangan sakit jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

ramuan shaklee
Polyganum Cuspidatum
Merupakan tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Merupakan sumber komersial resveratrol, yang banyak terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah. Resveratrol ini membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol,merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.
Suplemen Resveratrol ini mungkin merupakan jawapan untuk memanjangkan usia kita. Ujian sebenar untuk suplemen anti penuaan ini adalah masa. Pada masa akan datang, purata usia adalah dalam lingkungan 120 tahun, mereka yang mengambil suplemen resveratrol ini akan berterima kasih untuk penemuan saintifik yang penting ini.

Dengan segala kebaikan ini, anda merupakan orang yang bertuah jika mendapatkan suplemen ini, pada bulan ini, kerana bulan ini merupakan PROMOSI VIVIX.

~ BELI 6 PERCUMA 1 PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE
~ BELI 2 PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE

Jadi..... Apa tunggu lagi? Kang melepas nak dapat harga promo... 
Jimaaat baaanyak bila beli dengan harga promo ni... ;-)

--------------------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.


Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

Tuesday, 7 May 2013

Vivix Shaklee : Promo Mei 2013

Sperti biasa, setiap bulan akan ada Produk Promo Shaklee. Macam bulan lepas, Nutriferon kan. Berupaya meningkatkan ketahanan badan decara semulajadi, formula yang dipatenkan khusus untuk Shaklee.

 Bulan ni pula, promo produk adalah VIVIX
Beli 6 Percuma 1...




Vivix ni merupakan formulasi gabungan Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan juga Lobak Ungu. Boleh tengok sini kalo nak tau rupa paras bahan2 ini.. Heheheh....

Secara amnya, VIVIX ni berfungsi sebagai:



• Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
• Menyokong kesihatan otak
• Menyokong fungsi imun
• Menyokong kesihatan sendi
• Menggalakkan panjang umur sel
• Menggalakkan kesihatan yang baik dan kesejahteraan
• Bekalan antioksidan; melawan radikal bebas
• Meningkatkan tenaga sel

Jadi..... Apa tunggu lagi? Kang melepas nak dapat harga promo... Jimaaat baaanyak bila beli dengan harga promo ni... ;-)

--------------------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.


Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)


Monday, 6 May 2013

Gemuk Selepas Amalkan Suplemen?? Ketahui Puncanya....

Ada segelintir bakal-bakal pelanggan saya, yang risau untuk mengambil vitamin dengan menyatakan berat badan mereka akan bertambah, selera makan akan meningkat selepas mengambil vitamin. Malahan ada juga di kalangan mereka yang tengah mengamalkan suplemen, turut menghubungi saya menyatakan selera makan mereka meningkat bila mengambil vitamin.



Benarkah vitamin dapat menambahkan berat badan?

Vitamin dan mineral tak sepatutnya menaikkan berat badan, kerana ia tidak mengandungi kalori, tapi kemungkinan penyebab berat badan naik lepas ambil vitamin ialah:

- Multivitamin yang mengandungi B Complex memberikan mood tenang dan mengawal stress. Bila tak stress, mungkin ia mendorong untuk makan dengan berselera.(rasa gembira memanjang, jadi kita makan2)

- Mindset bila ambil vitamin rasa macam dah cover semua keperluan tubuh, jadi tak agak2 nak makan makanan rapu. (ok dah ambil vitamin, so takpe je nak makan kfc atau pizza banyak2 pun)

- Badan rasa lebih bertenaga, berbanding sebelumnya banyak tidur dan rehat, bila dah ambil vitamin, badan tak rasa lesu lagi. Jadi masa jaga yang lebih banyak mendorong untuk makan/minum lebih dari kebiasaannya. (malam-malam pun masih bertenaga, dapat buat keje, sambil2 tu makan2 juga)

- Pembakaran lemak menjadi lebih efisyen, dan hasilnya adalah karbon dioksida dan air. Air lebih berat dari lemak. Jadi berat badan mungkin tak turun (atau bertambah naik!) tapi yang berat itu bukan lemak lagi :)

- Otot2 yang berkembang dek lemak yang dibakar. Otot lebih berat dari lemak.
Jadi jangan gelabah bila berat badan dirasakan bertambah/tak turun2 selepas ambil supplement. Anda mungkin mengalami perkara di atas :)

Credit to Blog vitaminsemulajadi.com

Saturday, 4 May 2013

5 Rahsia Kulit Cantik Macam Aishwarya Rai

Kulit yang cantik memang menjadi idaman semua orang, terutamanya kaum wanita. Siapa yang tak teruja bila dapat kulit yang halus mulus, gebu, bersih berkilat kan? Tak semestinya seseorang yang berkulit putih sahaja yang layak digelar sebagai berkulit cantik, malahan mereka yang berkulit sawo matang ataupun gelap turut berhak mendapat kulit yang cantik. Apabila kulit itu mendapat cukup nutrisinya, insya Allah ia akan secara semulajadinya menjadi cantik.

Makanan-makanan dibawah ini, turut menyumbang ke arah pembentukan kulit yang cantik.
 
Salad


Enam helai daun salad mengandungi 100 peratus keperluan Vitamin A harian kamu. Vitamin ini berfungsi meremajakan kulit dengan cara meningkatkan pergantian sel. Selain itu, kandungan kalium dalam salad juga menambah zat kulit dan meningkatkan penyerapan oksigen dengan cara memperbaiki aliran darah.


 
Tomato


Kajian menunjukkan peserta yang makan lima sudu pasta tomato kaya lycopene setiap hari selama tiga bulan memiliki perlindungan 25 peratus lebih banyak terhadap pancaran sinar matahari. Selain itu, makanan ini juga menjadikan kulit mempunyai lebih banyak kolagen untuk mencegah kulit daripada kendur.



   
Strawberry


Secawan strawberi menyediakan 130 peratus Vitamin C iaitu zat yang kuat untuk meningkatkan pengeluaran serat kolagen. Fungsi kolagen adalah untuk membantu kulit tetap tegang dan lembut. Semakin banyak Vitamin C bererti semakin sedikit garis-garis yang muncul di kulit. Gadis dengan pengambilan Vitamin C yang rendah cenderung untuk memiliki kulit kering dan berkerut.



 
Epal

 
Quercetin, antioksida yang banyak terkandung dalam kulit epal berupaya melindungi kulit daripada pancaran sinar UVB yang boleh membawa kepada berlakunya kanser kulit.



 
Soya

Sebuah kajian menunjukkan, kedutan halus dan ketegangan kulit akan meningkat apabila perempuan berusia di akhir 30- an dan 40-an. Oleh itu, kamu digalakkan makan makanan yang kaya dengan isoflavon soya yang dikenali dengan aglycone seperti tempe.

Bagi penggemar Shaklee, memang sudah mengetahui kebaikan Energizing Soy Protein sebagai produk paling laris Shaklee. Sebagai Non-GMO soya (soya yang tidak diubahsuai genetiknya) maka ianya adalah SELAMAT , SEMULAJADI dan BERKESAN.


Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

Coaching-coaching, makan-makan sebelum PRU

Alhamdulillah, esok dah 5 Mei 2013. Tiba masa untuk seluruh rakyat Malaysia, membuang undi, 5 tahun sekali.. Insya Allah, esok tunaikan tanggungjawab pada negara...

Apa2pun, hari ini kami sempat bercoaching2, belajar bagi memantapkan ilmu marketing dan teknik2 dalam bisnes Shaklee. Kelas seperti biasa, secara santai, samnil makan2 dan sambil menyusukan anak.. Heheh... That's why i luv this business soooo much....


Bisnes Shaklee sungguh mudah, namun tetap memerlukan jiwa yang kental, dan juga rajin ;-)

Kenapa saya katakan mudah? Kerana hanya bermodalkan RM75, juga ada caranya untuk berbisnes tanpa modal sekalipun, anda layak untuk menjalankan bisnes Shaklee seumur hidup anda. Tanpa perlu memperbaharui yuran keahlian. Semudah itu. Tanpa perlu modal beribu2, premis yang tetap, masa yang terhad. Hanya perlukan keahlian Shaklee, laptop dan talian internet (bagi yang ingin menjalankannya secara online seperti saya).

Ingin bersama kami dalam bisnes yang sungguh BEST ini?

Boleh bersama kami dengan hubungi saya, dan saya akan memasukkan anda dalam kumpulan eksklusif kami, dimana segala tips2 dan teknik pemasaran sentiasa dikongsi.

Hubungi saya di 019-9890707 atau boleh berjumpa saya di kedai Mom 2 Moms, Pasir Tumboh untuk saya terangkan lebih lanjut. Jommmmm....